Odcházíte každé ráno do práce a vidíte smutné oči vašeho zvířecího kamaráda. Rozhodně to není příjemná situace a potýká se s ní nejeden z nás. Nebo jste už o domácím mazlíčkovi přemýšleli, ale právě vidina toho, že by musel zůstat doma celý den sám, vás od pořízení odrazuje? Řešení je přitom velmi snadné, proč nevzít zvířecího miláčka do práce taky? Jaké jsou výhody a nevýhody právě tohoto druhu kanceláří?
V poslední době se kanceláře neustále předhánějí ve vytváření nejrůznějších benefitů, na které by měli slyšet potencionální zaměstnanci. Možná právě proto vznikl i nápad v podobě pet-friendly kanceláří. Například v Americe už podobný benefit velmi úspěšně funguje a pomalu a jistě se dostává i do povědomí českých firem.
Co hovoří zákon?
Pokud je kancelář v pronájmu, musí se řídit pravidly vlastníka dané budovy. Poté už má zaměstnavatel volnou ruku a je čistě na něm, zda domácí mazlíčky na pracovišti dovolí či nikoliv.
S čím je potřeba počítat?
Pro mazlíčka bude pracovní prostředí úplně něco jiného, spousta nových vjemů, pachů a hlavně lidí, které jsou pro něho cizí. Stejně tak to bude úplně jiná situace pro vás, vaše zaměstnance a kolegy.
Pojištění
V takovém případě byste měli své zaměstnance připravit i na možnost, že jejich čtyřnohý miláček něco provede. Dejte jim důrazně najevo, že jsou u vás ve firmě mazlíčky vítanými společníky, ale vždy a pouze na jejich zodpovědnost. V současné době už pojišťovny přichází s variantou pojištění odpovědnosti na škody způsobené právě domácím mazlíčkem jiné osobě. Vždy proto raději předem své zaměstnance o takových možnostech informujte.
Proč pet-friendly kancelář?
- Stmelování týmu
Pokud už máte zkušenost se zvířecím kamarádem na pracovišti, víte, jak dokáže rázem změnit celou atmosféru v místnosti. Blízkost zvířete navíc pomáhá k odbourávání stresu a napětí a zlepšuje efektivitu práce.