Snad každý sportovní klub má své skalní fanoušky. Platí to samozřejmě především u těch hokejových a fotbalových, avšak najdeme je prakticky všude. Jsou to lidé, kteří úspěchy či neúspěchy svého klubu v podstatě žijí, a jsou pro výhru ochotni udělat prakticky cokoliv. Právě oni jsou těmi, kteří zpopularizovali takzvaný „kotel“ v hledišti. A na tom není nic špatného, i když se fandění občas zvrtne, zvláště pokud se hraje proti některému z rivalů.
Bohužel, jak už to tak bývá, ani toto neuteklo pozornosti manažerů nejrůznějších firem. A ti neváhali a vymysleli hned několik způsobů, jak těchto lidí využít, a to jak k propagaci svých výrobků, tak i k tomu, aby si jejich produkty přímo kupovali. Mají na to hned několik taktik.
Tou první a nejdůležitější je spojit v myslích lidí svou značku s daným klubem. Pokud například uvidíme, že v reklamách na určitou značku piva bude zároveň daný fotbalový klub, spojíme si je. Velmi snadno se tak stane klubovým pitím, a jak všichni víme, fanoušci jsou ochotni podpořit ten svůj v podstatě jakýmkoliv způsobem – včetně koupě piva, které má na plechovce či lahvi jejich znak.
Ovšem to není jediný způsob, jak firmy na fanoušcích vydělávají. Dále jsou to také prodeje nejrůznějších doplňků, například čepic, šál a podobně, které mají jak logo klubu, tak i dané firmy. Peníze z prodeje jdou samozřejmě z valné většiny dané firmě. Přitom se jedná pro vášnivého fanouška leckdy o nezbytnou výbavu.
V neposlední řadě se nás také snaží přesvědčit, že pitím či konzumací jejich produktů můžeme podpořit své hráče a pomoci jim vyhrát. Tato taktika byla poměrně používaná během mistrovství světa v hokeji, avšak rozhodně to není jediné místo, kde se objevuje. A jelikož si již fanoušek danou značku se svým klubem asociuje, není problém jej o tom přesvědčit. Prodeje tak stoupají, a všem je v podstatě jedno, že je to nesmysl, který slouží jen k naplnění kapes majitelů firem.